Z nelehké situace nakonec Václav Fejfar vytěžil prvenství

07. 07. 2015 Motorismus foto: 6 « zpět

Nová Paka - Celý uplynulý víkend patřil ve Štikovské rokli autokrosovému Mistrovství Evropy. Do pekelné výhně se sjelo na sto třicet autokrosařů ze šestnácti zemí Evropy, aby bojovali o další body do osmidílného seriálu.

A od prvního měřeného tréninku se opravdu bylo na co dívat. Souboje o kvalifikační body a o co nejlepší postavení na startu byly dramatické. Po oba dny v Junior buggy dominovali zejména Šmíd a Vaněk, kteří vyhráli všechny své jízdy včetně semifinálových. Vítězem finále se stal Filip Šmíd před Vaňkem a Pählerem.

Osmačtyřicet jezdců bylo převzato v Buggy 1600 a prim tady hráli zejména němečtí, francouzští a také čeští zástupci. Francouz Florenc Tafani vyhrál všechny rozjížďky a také semifinále. Ve finálové jízdě se před něj dostal krajan Johnny Feuillade a jako třetí dojel do cíle Marek Sekanina. Smůlu si vybrali Nosálek a Nikodém, kteří skončili předčasně s poškozenými vozy. Přitom mladíček Petr Nikodém vyhrál měřené tréninky a také jednu jízdu.

Stejný počet jezdců se představil také v Super buggy a také tady nedal nikdo svou kůži zadarmo. Velmi suverénně si počínal čtvrtý z tréninku Bernd Stubbe, který vyhrál všechny tři rozjížďky, semifinále a také s větším náskokem i finálovou jízdu před Anacletem a de Jongem. Nejlepší z Čechů byl Petr Turek na šesté pozici. Hrozivě vypadající havárii krátce po startu si naštěstí bez vážnějších následků prožil Jakub Kubíček. Ten vyhrál dvě rozjížďky, jednu také Vladislav Štětina. Velmi dobře si po většinu víkendu vedl oblíbenec zdejšího publika nizozemský jezdec Wiely Albers, který dobře odstartoval i ve finále, ale nakonec skončil s poškozeným vozem pátý.

Početnou skupinu fanoušků měl v rokli opět domácí jezdec Václav Fejfar v divizi Touring autocross. Už několikrát prohlašoval, že to na domácí půdě nemá vůbec jednoduché, a letošní závod to jen potvrdil. "Bylo to moje jedno z nejtěžších vítězství v Pace," svěřil se bezprostředně po dojezdu do cíle. Mezi osmnácti převzatými jezdci zajel nejrychlejší trénink a vyhrál sobotní první jízdu, ve které se o dramatický moment postaral kouřící vůz Ervandiana, když čelo při průjezdu do posledního kola vůbec nevidělo, kde je vůz odstaven. Fejfar vyhrál i druhou jízdu, po níž byl penalizován deseti sekundami za kontakt se Svobodou a spadl na čtvrtou pozici. Ve třetí jízdě první skupiny nejprve došlo k havárii a poškození čtyř vozů při nárazu do za horizontem stojícího vozu Maďara Kisse. Další jízda zaznamenala opět vítězství Václava Fejfara. Byl však vyloučen za souboj o první místo opět s Pavlem Svobodou. Velice sporné rozhodnutí jezdec rozporoval fotografiemi i videem z inkriminovaného místa dodanými akreditovanými fotografy, které nebyly brány v potaz. Zklamaný jezdec tím přišel o důležité kvalifikační body, které mohou hrát roli v konečném účtování ME. Naštěstí se z těžké pozice semifinálové jízdy probojoval na druhou příčku za Otakara Výborného. Ve finále startoval z nejméně výhodného místa první řady, ale skvělou jízdou zaznamenal za velkého aplausu Štikovské rokle třicáté čtvrté vítězství v závodě ME. "Kdo mě zná, tak ví, že rány nerozdávám. Rozhodnutí o mém vyloučení nebudu komentovat, vítězství je pro mě dostatečným zadostiučiněním," řekl Fejfar. Za Fejfarem dojel na druhém místě Výborný a druhý je i celkově. Třetí pozici získal Paulius Pleskovas. Za ním se seřadili Aleš Fučík, Pavel Svoboda a Jan Brožek.

Závody se jely za extrémně teplého počasí a obdiv si zaslouží jak jezdci, tak i pořadatelé v čele s traťovými komisaři. Čtvrtý závod ME bude hostit 18. a 19. července francouzské městečko Saint Georges de Montaigu. Pavel Vydra

Foto: M. Havlová

foto

foto

foto

foto

foto

foto