Autokrosová Evropa se ve Štikovské rokli vydařila

06. 07. 2016 Motorismus « zpět

Nová Paka - Hodně dramatických situací nabídly dvoudenní závody Mistrovství Evropy v autokrosu ve Štikovské rokli. Čtvrtý závod se vyznačoval urputnými boji o co nejlepší umístění už od sobotních měřených tréninků. Nastoupilo do nich sto čtyři převzatých jezdců z původně 132 přihlášených. Po oba dny provázelo jezdce ze sedmnácti zemí příjemné počasí a velice dobře připravená trať. V rozjížďkách se až na výjimky prosazovali ve všech divizích favorizovaní závodníci a výrazný náznak k lepším výsledkům, i díky skvělé divácké podpoře, zaznamenali v Buggy 1600 a Super buggy čeští zástupci.

Čtrnáct závodníků se představilo v kategorii Junior buggy. Devět z nich nastoupilo do finálové jízdy a první radost českým barvám přinesl vítězný Milan Vaněk, který vyhrál před Nizozemcem Timo Pählerem a Timofejem Ovčarovem z Ruska. Na šestém místě byl klasifikován Filip Hartman z nedaleké Chotče.

"Plechovky", neboli divize Touring autocross, zaznamenaly původně osmnáct přihlášených. Nakonec se dostavilo dvanáct jezdců a po rozjížďkách byli vpředu všichni bojující o evropský titul. Finále však znamenalo "české Waterloo". Po startu byli na prvních příčkách Fejfar, Samohýl, Výborný a Fučík. První rány přišly už v kopci po startu. Zkázu dokonal sjezd dolů, kde v levotočivé zatáčce ke "studánce" postupně z čela všichni havarovali. A tak si celkem v pohodě pro vítězství přijel Litevec Paulius Pleskovas před Gritou Hennersdorf (životní úspěch této dámy) a Otakarem Výborným jedoucím s vylomeným kolem. "Po sérii kontaktů, poslední byl pod depem, jsem měl poškozenou pneumatiku. To jsem zjistil až dole pod kopcem, kdy jsem chtěl zatočit a auto nereagovalo. Kvalita tratě to rozhodně neovlivnila," řekl zklamaný Václav Fejfar, který předtím vyhrál všechny tři rozjížďky. Cíl spatřila pouze tři auta z deseti.

Finálová jízda nejpočetněji zastoupené kategorie Buggy 1600 se musela opakovat, neboť jednomu ze závodníků začal hořet jeho závodní speciál. V "restartu" pak nedal svým soupeřům žádnou šanci Petr Nikodém a podruhé rozjásal domácí publikum. Druhý Mario Hanneken z Německa odolal náporům Víti Nosálka, který dojel třetí. Do finále zde nepostoupili Buddelmeyer ani Tafani.

Také divize Super buggy nabídla už v rozjížďkách dramatické okamžiky. A ani do semifinále nepostoupili z favoritů Albers, Callaghan nebo Stloukal. V semifinálových jízdách se se závody rozloučili Bartoš, Hošek, Hinnenkamp, Jordák, Vaculík, Derikx. Naopak z prvního vítězství ze Štikovské rokle se radoval nizozemský závodník Mike Bartelen, jehož v sedmikolovém finále následoval Francouz Johnny Feuillade. Čeští zástupci ani v této kategorii nechyběli na stupních vítězů díky třetímu Jakubu Kubíčkovi, který v přímém souboji porazil Janise Bokse. Největší favorit Bernd Stubbe jízdu s ulomeným kolem nedokončil.

Letošní závody ve Štikovské rokli se pořadatelsky vydařily a Nová Paka předává pomyslný "štafetový kolík" francouzskému Saint Georges, kde se o víkendu 22. až 24. července jede pátý závod Mistrovství Evropy. Pavel Vydra

Pořadí ME po čtyřech odjetých závodech

Junior buggy: 1. Vaněk (128 bodů), 2. Grencis (105), 3. Pähler (102)

Touring autocross: 1. Výborný (118), 2. Fejfar (114), 3. Samohýl (103)

Buggy 1600: 1. Laubach (94), 2. Nosálek (91), 3. Tafani (86)

Super buggy: 1. Stubbe (112), 2. Grencis (88), 3. Bartelen (81)