Veteránem Českým rájem
10. 06. 2008 Motorismus « zpět
Jičín - Pod tímto názvem a pod záštitou senátora Jiřího Lišky se jela v Jičíně o prvním červnovém víkendu automobilová a motocyklová soutěž historických vozidel.
Tentokrát se do Jičína sjelo celkem 41 automobilů a 22 motocyklů. Nejstarším vozem byl Ford T (r.v. 1919) Karla Škody z Hodkovic a nejstarším motocyklem byl BSA Sloper (r.v. 1929) J. Suchého z Chlumce n/C.
Ti z účastníků, kteří přijeli už v pátek ráno, se zúčastnili páteční vyjížďky do pivovaru Klášter u Mnichova Hradiště.
Hlavním soutěžním dnem byla ovšem sobota 7. června. Nejprve byla na programu výstava historických vozidel na Valdštejnově náměstí a po oficiálním uvítání účastníků a zahájení soutěže v Porotním sále se v 10.30 soutěžící začali vydávat v minutových intervalech na zhruba 95 km dlouhou trasu vyplněnou soutěžními úkoly, která vedla z Jičína do Lázní Bělohradu, přes Novou Paku do Lomnice a zpět do Jičína.
Jako první se vydal na trať Jiří Bulíček s Tatrou 12. Ano, je to ten Jiří Bulíček, který v šedesátých letech proháněl svoje sportovní vozy na trati Ceny Prachovských skal. Zajímavostí určitě je, že se tento Hradečák dožívá letos 24. června osmdesáti let, a je tedy stejně starý jako jeho Tatra 12.
Několik prvních vozidel odstartoval senátor Jiří Liška, potom se startovního praporu ujal Josef Vejvoda, bývalý úspěšný motocyklový závodník, který na první Ceně Prachovských skal v roce 1952 skončil v kat. do 250 ccm druhý za továrním jezdcem strakonické ČZ Oldřichem Bartošem. Protože do Jičína zavítalo i několik dalších vzácných hostů, bývalí závodníci Alois Mrkvička z Hradce Králové a Miroslav Kudrnáč ze Dvora Králové (oba bývalí účastníci Ceny Prachovských skal), vystřídali se i oni u startovního praporku.
Vzácným hostem soutěže byl i Jiří Wohlmuth, jeden z redaktorů časopisu Veterán a autor či spoluautor několika knih o motocyklových závodech. I on se ujal role startéra.
Do cíle v jičínském areálu AMK dojeli všichni startující. Smůlu měl jen Jiří Bulíček, kterému nepozorná řidička "pomuchlala" jeho Tatru 12.
V neděli následovala jízda do Poděbrad, kde si historická vozidla prohlédli lázeňští hosté na kolonádě.
Další možnost prohlédnout si historická vozidla bude v Jičíně ve dnech 8. až 10. srpna. Bude zde probíhat soutěž nazvaná Loukotě a řemeny pro vozidla vyrobená do roku 1918. Bude se tedy na co těšit. (mj)
Výsledky sobotní soutěže
Kat. MOTO FIVA B vyhrál Vladimír Šulc na stroji BSA M 35 se sidecarem z roku 1935.
Kat. AUTO FIVA B vyhrál Karel Kučera s vozem Škoda 440 z roku 1957.
Kat. MOTO M1 (do r.v. 1945) vyhrál Milan Kejzlar s Arielem 350 NG de luxe z roku 1939.
Kat. MOTO M2 (r.v. nad 1945) vyhrál Martin Kursa na ČZ 125 Bt. z roku 1947.
Kat. AUTO A1 (do r.v. 1945) vyhrál Zdeněk Kuthan s vozem Aero 662 z roku 1932.
Kat. AUTO A2 (r.v. nad 1945) vyhrál Petr Studničný s vozem Škoda Felicia z roku 1960.
Zdeněk Kuthan se stal i absolutním vítězem sobotního klání, neboť za celý den posbíral jen 46 trestných bodů.