Václav Fejfar vybojoval v Německu další stříbro
14. 07. 2009 Motorismus foto: 3 « zpět
Matschenberg - Problémy s organizací provázely letošní pátý závod Mistrovství Evropy v autokrosu, který se jel v německém Matschenbergu nedaleko od českých hranic. Ty vyvrcholily fraškou ve finálové jízdě divize 3, při níž domácímu závodníkovi Engelovi, který nárazem hodně poničil buginu českého závodníka Petra Turka a vyřadil ho ze závodu, povolili před opakovaným startem půlhodinovou(!) opravu přímo na závodní dráze (výměna ramen a dalších dílů, nastartování vozu přes kabely z pořadatelského auta atd.). Soupeři jen nevěřícně kroutili hlavami.
To vše však nic nezměnilo na faktu, že opět zabojoval v divizi 1 Václav Fejfar, který získal sedmnáct bodů za druhou pozici. Protože tento závod ukončil první polovinu sezony, každému závodníkovi se škrtl jeden dosavadní nejhorší výsledek. V celkovém pořadí tak vede Vadim Makarov (77 bodů) před Vaškem Fejfarem (69 bodů) a Tamásem Káraiem - 62 bodů.
"V pátek před závodem jsem při testu auta slyšel divné zvuky odněkud z oblasti převodovky nebo diferenciálů. Po večerní přejímce pracovali mechanici v našem stanu darovaném firmou Techtex až do půl druhé do rána. Závada se vyřešila a auto pak až do finálové jízdy fungovalo naprosto bezchybně," připomíná problémy před závodem Václav Fejfar.
Václav Fejfar vyhrál měřený trénink, když jedno kolo objel za 32 sekund a 63 setin. Dosáhl při tom průměrné rychlosti 90,5 km/hod. Ve všech třech jízdách obsadil druhé místo, dvakrát za Káraiem a jednou za Makarovem. Do finálové jízdy odstartoval z první řady a do cíle prvního kola přijel na třetí pozici. Postupně však mohutně dotahoval Káraie, ten jel "přes svoji hranu", udělal chybu a na špatně upravené trati v hluboké díře urazil kolo. V cíli sklidil Fejfar velký aplaus diváků, stejně jako při vyhlašování vítězů. Přítomni byli i někteří sponzoři a fanoušci z Nové Paky. V tu chvíli ještě nikdo nevěděl, že poslední kola jel lužanský jezdec bez funkční spojky. Vůz musel držet stále pod plynem, a tak některé zatáčky projížděl po dvou kolech...
"Letos máme v polovině sezony lepší výchozí pozici než vloni, zbývá pět závodů a my chceme současné postavení minimálně udržet. Před dalšími závody, které se jedou první srpnový víkend v Lučenci, musíme opět celé auto do šroubku rozebrat a povyměňovat nejvíce namáhané díly. Snad to, hlavně po finanční stránce, zvládneme," říká Fejfar.
Nutno dodat, že opět velký kus práce odvedli mechanici Jaroslav Kozák, Jiří Vojtíšek, Ladislav Štraus a Miroslav Pitner, ale i další, kteří pomohli před odjezdem na závody. Dík patří i sponzorům za přízeň. Takto blízko k titulu mistra Evropy v "plechových autech" nebyl ještě žádný český jezdec, a je to jediná divize, kde zatím České republice titul v autokrosu chybí. Pavel Vydra
Foto: Pavel Vydra