Fejfar veze z Lučence deset bodů za sedmé místo
04. 08. 2009 Motorismus foto: 2 « zpět
Lučenec - Zoufalou organizací byl provázen šestý závod Mistrovství Evropy v autokrosu ve Filakovských Klačanech u Lučence. Řada jezdců dokonce prohlásila, že tak špatně připravené závody ještě nezažila. Po celý víkend jezdci startovali na prakticky neupravené jílovité trati, kterou organizátoři pouze kropili, a přestože zde startovala jen polovina počtu jezdců z ME v Nové Pace, harmonogram se v sobotu posunul o neuvěřitelné čtyři hodiny.
Přes velmi dobrý výkon nakonec Václav Fejfar na stupních vítězů tentokrát nestanul. První sobotní rozjížďka, v níž Fejfar vedl, byla nesmyslně zastavena a měla se opakovat. Harmonogram se tak protáhl, že ředitel chtěl jezdce divize 1 odstartovat ve 20.45, navíc na nepokropené trati, kdy už nebylo prakticky vidět. Asi neví, že autokrosové speciály nemají světla... Přesto první rozjížďku v neděli ráno vyhrál Fejfar naprosto suverénně o sedm sekund před Káraiem a o půl minuty před Ferettim.
Také ve druhé jízdě jasně vedl, ale Kárai ho naprosto bezostyšně třikrát nesportovně atakoval, Fejfar to dvakrát ustál, ale třetí dobře mířená rána na zadní kolo ho otočila, a tím se propadl na poslední místo (fotografie z tohoto ataku jsou dokonce na stránkách závodu). Během dvou kol se však propracoval skvělou stíhací jízdou na druhé místo. Kárai dostal za tento incident napomenutí ředitele závodu. Ve třetí jízdě český reprezentant opět vedl, ale v důsledku neustálých ran od soupeřů i z předchozích závodů mu praskl křížek v řízení a z rozjížďky musel odstoupit. Mechanici pak měli necelé dvě hodiny na opravu. Zkušené čtveřici Miroslav Pittner, Vladimír Strauss, Jiří Vojtíšek a Jaroslav Kozák se to však podařilo.
V první finálové jízdě jel Fejfar na druhé pozici za Káraiem, ale před Makarovem. Bohužel pro Fejfara před koncem pátého kola ředitel závod zastavil kvůli havárii maďarského jezdce Emödiho. Pár set metrů stačilo k tomu, aby se tato finálová jízda nemusela opakovat... Opakované finále se jelo až v neděli v podvečer. Ze druhé řady se během prvního kola dostal Fejfar dokonce do vedení, ale při nájezdu do třetího kola jej rozhodila půlmetrová díra na neupravené trati a propadl se na třetí místo. Do zatáček pak najížděl prakticky po slepu za prášící vedoucí dvojicí na nepokropené trati. Když se už dotahoval na vedoucí dvojici Makarov-Kárai, trefil "v prachové tmě" další díru a ta ho katapultovala do břehu, kde se po nárazu zcela uzavřela koncovka výfuku, a vůz nešel do otáček.
Pro mnohé morální vítěz odkroužil zbytek kol a vybojoval alespoň deset bodů za sedmé místo. Tím si udržel stříbrnou příčku, když má stejně bodů jako Kárai. Makarov vede s náskokem osmnácti bodů. Pavel Vydra
Fejfar vede startovní pole (snímek 1). Na druhém snímku jsou k vidění stopy po úderech od Maďara Káraie na Fabii. Foto: Pavel Vydra