Přes kotrmelce ve 140kilometrové rychlosti Fejfar nevzdal a dokázal bodovat

28. 06. 2010 Motorismus foto: 2 « zpět

Nová Paka - Velmi dramatický průběh měl čtvrtý závod Mistrovství Evropy v autokrosu v německém Seelowu pro Václava Fejfara. Před odjezdem si pochvaloval připravenost auta a na závody se velice těšil.

A plusů bylo víc. Po měřených trénincích mu patřilo druhé místo s nepatrnou ztrátou 13 setin vteřiny za Rusem Kvašninem, což znamenalo první pozici na startu první jízdy druhé rozjížďky divize TAX. První jízdu Fejfar vyhrává, stejně tak druhou, rozhoduje se, zda nastoupit do třetí. Nakonec jede a start má skoro stejný scénář jako dvě jízdy předchozí. Najednou je však v první zatáčce těsno a lužanská fabie dostává velkou ránu od pumy Koršunova (ještě nikdy jsem neviděl jeho Ford Puma v posledních dvou letech po závodech neponičený). Nešlo však o nic nevinného, ale bylo to v rychlosti zhruba 140 km/h a Fejfar absolvoval pět kotrmelců.

Kdo viděl Fejfarův vůz po kolizi, nechtěl věřit, že by ještě mohl závodit. Navíc jezdec byl silně otřesen a stěžoval si na bolesti zad a páteře. Během kotoulů ulétaly z fabie různé části a větší část vozu byla zdemolována (střecha do "rohlíku", poškozené nápravy atd.).

Normální člověk by to vzdal, ale Vašek Fejfar opět projevil srdce bojovníka a s velkými bolestmi a sebezapřením přijel k překvapení všech soupeřů na start finálové jízdy s autem, které jen částečně připomínalo Škodu Fabia. Jenže předtím proběhla oprava, na níž se podíleli nejen mechanici týmu, ale i řada lidí, včetně přímých Fejfarových soupeřů. Nejdříve to vypadalo dost beznadějně, ale povedlo se. "Kromě mých kluků mi pomohli mechanici od Petra Bartoše, W. Alberse, Mike Callaghan, můj soupeř nizozemský jezdec Simon Peetoom, tým Petra Kotvala nám půjčil svářečku. Všem moc děkuji!" říká Fejfar, kterého čeká před víkendovým závodem na domácí půdě spousta práce a starostí.

Fabia byla doslova oblepena širokými páskami, upadané věci byly přinýtovány do karosérie, další věci spáskovány plastovými zdrhovadly. Na voze nesměl chybět žádný díl, jinak by nebyl připuštěn ke startu.

Přes všechny tyto problémy Fejfar nejlépe odstartoval a ujal se i se silně poškozeným vozem vedení. Bohužel ještě v prvním kole u vozu vinou úderu při předchozí havárii prasklo lebro. Fejfar však finálovou jízdu dokončil a připsal si v konečném hodnocení cenných deset bodů za sedmé místo.

Všichni z týmu, ale i řada dalších, jsou odhodláni do pátku postavit prakticky nové auto, aby Škoda Fabia se startovním číslem 103 dokázala opět jet ve špičce divize TAX před domácím publikem ve Štikovské rokli. Pavel Vydra

Snímek 1: Fejfar v Seelowu suverénně vyhrál dvě rozjížďky. Foto: Míša Havlová Snímek 2: Detail poničené Fejfarovy fabie. Foto: Pavel Vydra

foto

foto