Prach a vedro, to byla Fichtlmania 2010

13. 07. 2010 Motorismus foto: 19 « zpět

Nová Paka - V závěru minulého týdne se ve Štikovské rokli u Nové Paky jel čtvrtý ročník vytrvalostního závodu čtyřčlenných posádek na strojích Jawa 50. Na start 24hodinového závodu se nakonec postavilo osmapadesát posádek, z toho jedna dokonce až z Viesky nad Žitavou ze Slovenské republiky.

Příprava akce probíhala již dlouho, a tak měli organizátoři předem jasno, že do závodu nepustí více než šedesát strojů. "Trochu nás mrzí, že již podruhé nedorazila druhá slovenská posádka, přestože opakovaně avizovali svou účast," říká Ladislav Jiřička, velitel čisteckých dobrovolných hasičů, kteří podnik pořádají, a zároveň i ředitel závodu.

V pátek celé dopoledne probíhaly administrativní přejímky a technici také kontrolovali závodní stroje, aby byly správně začleněny do kategorií. Závod se totiž dělil na tovární stroje a speciály. V jednu hodinu odpoledne byla trať otevřena k volnému tréninku. V půl čtvrté se pak jezdci sešli na rozpravě s pořadateli.

Pak už následoval přesun dolů do Štikovské rokle a krátce po čtvrté hodině byl závod odstartován. S prachem a velice tvrdou a náročnou tratí se tedy začalo prát padesát osm motocyklů a jejich jezdců.

Letošní ročník opět kvalitativně narostl. Počítání kol zajistila profesionální firma zabývající se měřením sportovních podniků. Každá posádka tedy obdržela před startem nejen reflexní vestu, v níž musel jezdec jezdit, ale také čip, který po projetí cílem připsal posádce odjeté kolo. "Kromě časomíry se nám podařilo ve spolupráci s kolegy z autoklubu ještě zrealizovat průběžné zveřejňování výsledků na monitoru v restauraci a na plazmové obrazovce pod věží komisařů v depu," přibližuje novinky Jiřička.

Extrémní zatížení se podepsalo nejen na strojích, které z tratě obětavě vyvážela vyprošťovací četa se čtyřkolkami, ale také na jezdcích. Zdravotnický tým měl na místě více než sedmdesát zásahů, z nichž tři si vyžádaly odvoz zraněného do jičínské nemocnice.

Protože se extrémně prášilo, pořadatelé ve spolupráci s autoklubem provedli několikrát kropení tratě a horní část motokrosu uzavřeli v pátek ještě o dvě hodiny dříve, než bylo v plánu. "Děkujeme za pochopení a omlouváme se obyvatelům Štikova, kterým mohl prach znepříjemňovat víkend," řekl Jiřička, "ale závod byl řádně povolen a snažili jsme se maximálně omezovat jeho dopad na obydlené oblasti."

V pátek večer u depa proběhl rockový koncert kapel Recycled Indigo, Scelet a Samhain. Před pódiem, které bylo situováno do údolí s výhledem na Pecku, se dobře bavilo několik set lidí. V sobotu pak odpoledne zahrála kapela Hogo - dřevorubecký rock, návštěvníci se mohli seznámit s truck trialovým speciálem Radka Malinského nebo s hasičským speciálem hasičů z Čisté u Horek.

A jak dopadl vlastní závod? Po tvrdých bojích nakonec první místo v kategorii speciál vybojovala ČS2tS (Čistá u Horek), před druhou Freelankou (Čistá u Horek) a třetím Plasteko teamem (Studenec). V kategorii továrních strojů obhájil vítězství Riding Wasps (České Budějovice) před Lovik teamem (Dačice). Třetí místo obsadila vrchovinská posádka Liškopíři.

Podrobnější informace a spoustu fotografií najdete na internetových stránkách závodu www.cistauhorek.cz/fichtl. (fal)

Výsledky - kat. SPECIÁLY

(v závorce počet ujetých kol)

1. ČS2tS (388)

2. Freelanka (380)

3. Plasteko team (371)

4. Lihokros (346)

5. MK Pionier (337)

Kat. TOVÁRNÍ STROJE

1. Riding Wasps (326)

2. Lovik team (319)

3. Liškopíři (294)

4. Děda team (292)

5. Špejchar racing team (272)

Foto: Jiří Němeček

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto