Autokrosař Václav Fejfar chce opět bojovat o evropské zlato

05. 11. 2010 Motorismus foto: 6 « zpět

Nová Paka - Snad jen trochu víc štěstí chybělo letos lužanskému automobilovému závodníkovi Václavu Fejfarovi, aby získal titul autokrosového mistra Evropy v divizi TAX. V kontinentálním šampionátu nakonec i díky jezdeckým kvalitám a maximálnímu nasazení svého týmu skončil druhý, což je historicky vůbec nejlepší výsledek českého autokrosu v divizi plechových aut. O nejvyšší příčku se Fejfar pokusí bojovat i příští rok.

Jak hodnotíte letošní sezonu, převládá spokojenost? Druhé místo celkově je výborný výsledek, ale váš tým nebyl daleko ani od titulu.

Vzhledem k tomu, jak se vyvíjel úvod sezony, tak spokojenost převládá. První dva závody jsme kvůli komplikacím museli vynechat, na první jsme ani nedorazili pro poruchu na autobusu a na druhém se mi nepodařilo odstartovat kvůli závadě na motoru závodní fabie. Takže začátek byl hodně smolný a museli jsme hned zkraje dohánět nečekanou ztrátu - hendikep třiceti až čtyřiceti bodů byl značný.

Přizpůsobili jste této situaci další strategii?

Zvolili jsme úplně jinou taktiku. Každý další závod jsem musel jet opravdu naplno, co nejvíc vepředu, což bylo náročné nejen na auto, ale i na moji psychiku. Snažil jsem se jet maximálně soustředěně, bohužel jsem však chyboval. V Německu mě jeden Rus nekompromisním zákrokem poslal na střechu. Naštěstí pak následovala dvě vítězství v Pace a v Přerově. Jenže na dalším závodě v Maďarsku jsem byl znovu pod velkým tlakem a opět jsem udělal chybu, když jsem najel na gumu a přetočil auto na střechu. Znovu jsem musel dohánět ztrátu, ale zaplaťpánbůh jsem hned potom ve Francii vyjel druhé místo a v posledním závodě v Itálii vyhrál.

I díky tomu jste sahal po celkovém vítězství v evropském seriálu.

Chyběly dva body, o to víc mě to mrzí. V posledním závodě v italské Maggioře pustil těsně před koncem Maďar Kárai před sebe Rusa Alexandra Kvašnina, který díky tomu získal titul mistra Evropy. Když jsme si ten manévr pouštěli zpětně na videu, bylo patrné, že šlo o předem domluvenou akci. Ale i takový je sport. Na příští rok se budeme muset zařídit tak, abychom si už dopředu zajistili lepší pozici. Všechno se ale bude odvíjet hlavně od financí. A po pravdě řečeno, motoristický sport je samozřejmě také hodně o štěstí...

Jak letos fungoval závodní vůz?

Proti loňsku jsme měli lepší, výkonnější motor, který mi opět připravil pan Callaghan z Holandska. Jako vždy odvedl velký kus práce, motor s jedinou výjimkou držel celou sezonu. Výjimkou bylo právě Španělsko v úvodu. To ale ani pan Callaghan nemohl ovlivnit, protože šlo o skrytou závadu na bloku motoru. Jinak jsem byl maximálně spokojený.

Chystáte nějaké změny pro příští sezonu?

Opět pojedu s fabií, ale rádi bychom postavili nové auto. Karosérii už máme. Současný vůz ale zůstane doma. A pokud bych ho přece jen prodával, což je nepravděpodobné, tak jedině bez motoru, který tvoří největší nákladovou položku. Počítám totiž s tím, že stávající motor použiju do nového auta.

Co soupeři, čekáte větší konkurenci?

Už letošní sezona byla velmi náročná, kvalita soupeřů jde stále nahoru. Přibylo víc nových aut a například Kárai koupil mistrovskou fabii po Makarovovi. Velká konkurence bude i příští rok, podle našich informací by měli tři Holanďani vyjet se zcela novými vozy. A nové auto bude mít i Kvašnin. Takže startovní listina mistrovství Evropy v naší divizi slibuje z pohledu diváků opět velmi atraktivní souboje. Trochu to bude připomínat Fabia Cup, protože jsou ohlášeny hned čtyři nové škodovky.

Sponzoři a základ vašeho týmu zůstávají?

V průběhu sezony, když přišly dvě těžké havárie, jsem zvažoval, že už letos skončím. Ale naštěstí mám kolem sebe okruh špičkových a obětavých lidí. Hlavně díky nim se mi podařilo vyjet tak skvělý výsledek. Základem úspěchu je tým mechaniků a dalších lidí, kteří jsou ochotni pomoci. (jn)

Se sezonou se Václav Fejfar loučil i letos setkáním a jízdami ve Štikovské rokli. Foto: Jiří Němeček

foto

foto

foto

foto

foto

foto